SEO jest procesem, który umożliwia zwiększenie widoczności danej strony w sieci. To pozycjonowanie odpowiada za to, że wpisując wybraną frazę w wyszukiwarkę, poszczególne strony są wyświetlane wyżej od innych. Przy tym trzeba mieć świadomość, że internauci rzadko wchodzą na witryny znajdujące się przykładowo na trzeciej stronie w przeglądarce Google. SEO pozwala więc znacznie zwiększyć ilość odwiedzin na Twojej stronie, ale przede wszystkim wpłynąć na ilość klientów, chcących skorzystać z Twojej oferty.
Żeby SEO było skuteczne, strona musi zostać dopasowana do wymagań wyszukiwarki (najczęściej Google). Odbywa się to na kilka sposobów i jest związane z działaniem algorytmów odpowiedzialnych za wyświetlanie poszczególnych wyników.
Głównym elementem pozycjonowania jest tworzenie unikalnych tekstów zawierających słowa kluczowe, a także poprawa pracy samej witryny od strony technicznej. Oznacza to, że specjaliści sprawdzają poprawność oraz działanie kodu, a w razie konieczności wprowadzają różne zmiany, dzięki którym strona będzie się przykładowo szybciej ładować. SEO wymaga także odpowiedniej struktury strony oraz linkowania zewnętrznego, a więc odnośników prowadzących do Twojego portalu z zewnętrznych źródeł, takich jak artykuły sponsorowane czy strony zapleczowe.